Yritysesitteet ovat painetun viestinnän klassikko ja luottotuote. Yrityksen esittely, tuotetiedot, tarjoukset, uutuudet ynnä muut sopivat hyvin helposti mukaan napattavaan esitteeseen. Käytännössä esite voi olla lähes minkä kokoinen tahansa mitoiltaan. Perinteisesti A4- ja A5-koot ovat suosituimpia. Jos kuitenkin haluat poiketa massasta, voidaan esite tehdä poikkeavaan kokoon tai sille voidaan suunnitella jopa ihan omanlaisensa sivurakenne. Kuten muihinkin painotuotteisiin, voidaan esitteeseen myös lisätä erilaisia jälkikäsittelyitä.
Jos esite tuntuu liian laajalta vaihtoehdolta, suosittelemme sen sijaan flyeriä. Suunnittelemme myös lehtiä.
Hyvän esitteen suunnittelu vaatii taustatyötä. Suunnittelun alkuvaiheessa käymme läpi, mihin käyttötarkoitukseen esite tulee. Onko se esimerkiksi messuilla tai asiakaskäynneillä jaettavaa materiaalia tai postitetaanko se kenties potentiaalisille asiakkaille. Yhtä tärkeää on tietää, mikä on sen lopullinen tarkoitus ja kenelle se tehdään. Onko esitteen tarkoitus vaikkapa tähdätä tuotteen tai palvelun tilaukseen vaiko vain kasvattaa yrityksenne brändiarvoa.
Esite on aina osa myyntiprosessia. Sen tarkoitus on tukea asiakkaan ostopäätöstä tarjoamalla asiakkaan kaipaamaa tietoa tarjoamistasi palveluista tai tuotteista.
Hyvä esite herättää lukijan uteliaisuuden. Vähemmän on myös esitteessä enemmän. Tekstiä tulisi olla mielummin vähemmän ja siitä tulisi selvitä olennaisin informaatio. Sisältöä kannattaa rytmittää väliotsikoin, jolloin lukija pystyy silmäilemään sisältöä helposti. Tekstissä on hyvä aina kertoa, mitä hyötyä tuotteesta tai palvelusta on asiakkaalle. Ja kuten aina, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.