Pakkaussuunnittelu

Pakkaussuunnittelu myynnin edistäjänä

Pakkaussuunnittelu edistää tuotteen myyntiä ja nostaa tuotteen arvoa. Asiakas kohtaa tuotepakkauksen usein yksin myymälässä kulkiessaan tai verkkokauppaa selatessaan. Voidaankin sanoa, että pakkaus on monesti tuotteen ainoa myynninedistäjä. Tuotepakkaus vaikuttaa voimakkaasti siihen, miten koemme sen sisällä olevan tuotteen. Internet on pullollaan ns. unboxing-videoita, mikä kertoo osaltaan miksi hyvä tuotepakkaus on niin kiehtova.  Siksi pakkaussuunnitteluun kannattaakin panostaa.

Pakkaussuunnittelu tuotteelle

Tuotteen pakkaus on asiakkaan ensimmäinen kosketuspiste tuotteeseesi. Hyvä tuotepakkaus heijastaa tuotteesi persoonallisuutta ja tekee tuotteestasi ainutlaatuisen. Se on osa tuotteesi tarinaa. Kaiken lisäksi hyvä pakkaus puhuttelee kohderyhmääsi ja lisää myyntiä.

Suunnittelemme pakkauksia erilaisille tuotteille oli kyse sitten esineestä, elintarvikkeesta tai juomasta.

Kuljetuspakkauksen suunnittelu

Toimitatko usein asiakkaillesi tuotteita esimerkiksi verkkokaupan kautta? Viimeistele onnistunut ostokokemus yritysilmeesi mukaisella pakkauksella. Yksinkertaisimmillaan geneeriseen pakkaukseen saat yritysilmettä omalla tarralla. Jos haluat panostaa hieman enemmän, suunnittelemme painetun tuotepakkauksen alusta loppuun asti.

Pohdi näitä, kun alat suunnittelemaan pakkausta tuotteellesi

Mitä olet paketoimassa?

  • Millainen tuote pakkauksen sisälle on tarkoitus laittaa?
  • Tuleeko tuotteen lisäksi ohjekirja, lisäosia tai muuta vastaavaa?
  • Minkä muotoinen tuote on?
  • Minkä kokoinen tuote on?
  • Onko tuote kova vai pehmeä tai helposti särkyvä?

Kenelle olet myymässä?

  • Kuka on tuotteen loppuasiakas?

Miten myyt tuotteen?

  • Myytkö tuotteen verkkokaupassa vai kivijalkamyymälässä?
  • Myydäänkö tuotetta useampi samassa erässä?