Logon suunnittelun lähtökohtana toimii hyvin laadittu briiffi. Logo yrityksen tärkein tunnus ja sen on tavoitteena on luoda yrityksestä hyvä ja kilpailijoista erottuva ensivaikutelma. Sen yhteydessä käytetään usein myös visuaalista liikemerkkiä ja joskus myös täsmentävää iskulausetta, eli slogania. Lue lisää Wikipediasta logon määrittelystä. Kun yrityksellesi on luotu kasvot, tarvitset seuraavaksi käyntikortin jättääksesi muistijäljen yrityksestäsi. Logo ei kuitenkaan ole yhtä kuin yrityksen ilme, jonka pohjalta suunnitellaan kaikki yrityksen sovellukset kuten käyntikortit, lomakkeet, autoteippaukset jne.
Hyvin suunniteltu logo on yksinkertainen ja toimii niin suurena kuin pienenä, jolloin sitä voidaan käyttää useissa eri käyttökohteissa. Sen tulisi toimia niin värillisenä kuin mustavalkoisena ja sen tulee olla kilpailijoista erottuva, omaperäinen ja mieleenpainuva. Lisäksi sen tulisi kestää ajan hammasta.