Digitaalinen ulkomainonta

Suunnittelemme mainosmateriaaleja digitaalisiin mainostauluihin, mainosnäyttöihin ja infonäyttöihin liikkuvan tai still-kuvan kera. Sanonta ”vähemmän on enemmän” pätee erityisen hyvin myös näissä mainosvälineissä.

Digitaaliset mainostaulut ja ulkomainonta

Digitaaliset mainostaulut ovat monissa taajamissa ohittaneet perinteiset tienvarsitaulut. Näihin isoihin tauluihin pätee samat suunnittelun säännöt kuin tienvarsimainontaan yleisesti. Mainostauluja katsotaan yleensä liikkuvasta autosta, joten sinulla on  vain muutama sekunti aikaa välittää viestisi. Kuvien käyttö on tehokasta, mutta liian yksityiskohtaiset kuvat eivät käytännössä toimi, johtuen taulujen heikosta tarkkuudesta.

Digitaalisuus tuo mainostauluihin monia uusia mahdollisuuksia ja uusia kehitellään jatkuvasti. Esimerkiksi mainostauluissa voidaan näyttää eri mainos eri kellonaikaan tai eri viikonpäivänä. Huomioitavaa on, että digitaalisissa mainostauluissa ei saa esittää liikkuvaa kuvaa vaikkakin pienet animoinnit ovat hyväksyttyjä.

Info- ja mainosnäytöt

Kauppakeskuksissa, ravintoloissa ja monissa liikkeissä näkyy yhä enemmän mainos- ja infonäyttöjä. Näiden näyttöjen sisältö voi koostua videoista, animaatioista, kuvista, tekstistä, äänestä ja RSS-syötteistä (sää, uutiset, jne.). Käytännössä vain mielikuvitus on rajana. Mainosnäyttöjä eivät koske samat rajoitukset kuin mainostauluja, sillä nämä näytöt eivät liikennettä hämmennä.

Suunnittelemme myös ulkomainontaan soveltuvia julisteita.