Milloin kannattaa panostaa brändin rakentamiseen?

Tuntuuko siltä, että kaikki kilpailijasi näyttävät toisiltaan ja ”tekevät laatua ammattitaidolla”. Näin ehkä on, koska saavuit tälle sivulle. Onkin siis hyvä hetki pohtia, pitäisikö yrityksesi brändiä kehittää.

Jos et ole vielä vakuuttunut brändin rakennuksen tarpeellisuudesta, tässä neljä hyvää syytä

Kun yrityksesi haluaa kasvaa ja kehittyä

Hyvin rakennettu brändi nostaa yrityksesi kokonaisarvoa. Brändillä on myös merkittävä rooli rekrytoinnissa. Työntekijät ovat usein yrityksen tärkein voimavara, ja vahva brändi auttaa houkuttelemaan ja pitämään yllä huippuosaajia.

Kun yrityksesi haluaa vahvistaa
asiakasuskollisuutta

Brändi, johon asiakkaat voivat samastua, edistää asiakasuskollisuutta. Uskolliset asiakkaat ovat arvokkaita, sillä he eivät ainoastaan jatka ostamista, vaan suosittelevat yritystäsi myös muille.

Kun yrityksesi haluaa rakentaa tai vahvistaa mielikuvia

Asiakkailla on jo mielikuva yrityksestäsi. Brändäyksen tarkoitus on vaikuttaa tuohon mielikuvaan vahvistamalla tai muuttamalla sitä. Vahva brändi myös auttaa yritystäsi erottumaan markkinoilla. Se luo uniikin identiteetin, joka voi erottaa tuotteet tai palvelut kilpailijoiden massasta.

Kun yrityksesi haluaa määritellä oman hintatason, oli se sitten halvin tai kallein

Vahva brändi voi mahdollistaa korkeamman hinnoittelun, koska asiakkaat ovat valmiita maksamaan enemmän tuotteista ja palveluista, joihin he luottavat ja joita he arvostavat. Voit myös positioida yrityksesi halvimmaksi vaihtoehdoksi. Muista kuitenkin, että vain yksi voi olla halvin.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous

Janne Puurunen
040 5587 987
janne@knok.fi

Meiltä löytyy myös yhteydenottolomake.

Haluatko keskustella aiheesta lisää?

Varaa aika kalenteristani kahdenkeskiseen etätapaamiseen. Keskustelen mielelläni aiheesta lisää kanssasi. Etätapaamisessa käytämme Google Meet -ohjelmaa, joka toimii kaikissa selaimissa. Jos taas haluat keskustella kanssani mieluummin puhelimitse, voit yrittää soittaa minulle suoraan (040 5587 987) tai mainita puhelutoiveesi kalenterivarauksessa. Ja hei – tämä palvelu on sinulle täysin ilmaista. Knokkelaa!